vrijdag 1 februari 2013

Meer pompoen

Vier weken woon ik nu in Lyon, vier weken, ofwel 28 dagen, ofwel 32 maaltijden (ja dat gaat snel als je ook af en toe gezamenlijk 's middags warm eet). De kookkunsten varieerden van heerlijke parmentiers, risotto's, tajines tot droge couscous met diepvries vis zonder groenten of saus, spaghetti met een pot spaghettisaus, couscous met hamburger en ketchup. Ja drie mannen hè, drie studenten. Grappig is de groenteconsumptie. Die is namelijk niet zo belangrijk. Zoals ik al schreef, liever een stukje vlees. Toch kwam een van mijn colocs twee weken geleden terug met drie zakken groenten van de markt: pompoen, nog meer pompoen, rode bieten, knolletjes, iets dat me erg aan paksoi deed denken maar het niet was... Ik heb me over de pompoenen ontfermt. Nog een pasta met pompoen. 



Recept
  • 500 g pompoen
  • 3 el olijfolie
  • 1 ui
  • 2 blikje tomatenpuree
  • 1 el suiker
  • 300 g spaghetti 
  • geraspte kaas 

Snipper de ui. Snijd de pompoen in kleine blokjes. Verhit de olie in een pan met dikke bodem en fruit hierin de ui goudbruin. Roer de tomatenpuree en de suiker erdoor en bak 1 minuut mee. Schep de pompoenblokjes door het uimengsel. Bak ze al omscheppend 3-4 minuten en breng op smaak met zout en peper. Laat de pompoenblokjes met de deksel op de pan 15-20 minuten op laag vuur zachtjes koken. Kook intussen de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking gaar. Serveer de pasta met de pompoensaus. Strooi de kaas erover.

Geen opmerkingen: