maandag 2 juli 2012

Fête de mango

Het is zomer, het is vakantie, en ik doe alleen maar gaap. Opgekropte moeheid overweldigt me en eigenlijk is dat heel fijn. Wat doe ik? Ik lees, ik zit in de zon, ik eet, ik gaap. Nog een weekje mag ik dit als mijn dagelijkse bezigheid benoemen, daarna ga ik voor tien dagen Slovenië kennen. 

Wel is het even wennen hoor, het einde van de rush. Leegheid gaat ermee gepaard en ik weet niet helemaal hoe ik moet ontspannen. Schrijven en achter de computer kruipen lukt echter ook niet. Dus ik ben gedoemd tot On the road van Jack Kerouac, een ligstoel en wat muziek. Gelukkig, na een dagje niks zoals vandaag voel ik me stiekem toch wel tevreden. Een heerlijke salade om dat te vieren (of kwam het juist daardoor?)



Recept

- 1 mango
- 200 romainesla
- 1 handje walnoten
- 100 g belegen kaas
- yoghurt
- mayonaise
- mosterd
- peper en zout

Snijd de romainesla en doe het in een kom. Schil de mango, snijd hem in reepjes en voeg hem bij de sla. Snijd de kaas in dezelfde maat reepjes en voeg die ook toe. Meng yoghurt, mayo, mosterd en peper en zout tot dressing. Sprenkel de dressing over de salade. Voeg de nootjes toe en genieten maar!   

1 opmerking:

mama zei

Dit is voedsel om op te laden, goed zo!