donderdag 7 juni 2012

Photisserie

Wat doe jij nou eigenlijk als je niets doet, vroeg iemand mij laatst. Een lastige vraag, want eigenlijk doe ik altijd wel wat. Hardlopen? Nee dat is niet niets doen. Film kijken misschien? Dat komt misschien meer in de richting, maar is ook wel wat doen. Op internet rondsnuffelen dan? Ja dat is wat ik doe als ik niets doe. Uren kunnen vliegensvlug omvliegen als ik me begeef op de cyberpaden, en van de ene link naar de andere reis. Ik heb een lijstje van blogs die ik trouw volg en waar best wat leestijd in gaat zitten. Van de ene blog kom ik vervolgens weer bij een andere en zo vult mijn 'niets' doen zich langzaam tot een tocht langs mensen over heel de wereld die hun bevindingen publiceren. Best inspirerend ja.


Niet alleen via internet kom ik aan mijn adresjes, ook zo nu en dan via tijdschriften. Alweer een poosje geleden kwam mijn moeder aanzetten met een Duits tijdschrift waarin een blog van een meisje in Frankrijk werd aangeprezen: Photisserie. Foto's en taartjes, kan het beter? De Duitse Kathreinerle woonde afgelopen jaren  in Parijs om een opleiding in patisserie aan de École Gregoire Ferrandi te doen. Vanuit die heerlijke stad postte ze haar ervaringen met de Franse keuken, schreef ze heerlijke taartrecepten en liet ze met foto's zien hoe haar eetleven eruit zag. Inmiddels woont ze weer in Munchen waar ze als freelance foodfotografe werkt en houdt ze nog steeds zo nu en dan haar blog bij. Schitterende foto's en fijne recepten. Alles is in het Duits, maar Kathreinerle is op dit moment bezig haar recepten naar het Engels te vertalen. Hou deze site in de gaten! Hier is wat uit te halen!



Geen opmerkingen: