maandag 14 mei 2012

Spaghetti met spinaziesalade


De hele dag achter de computer monteren, dat kost energie. Vandaag scheen de zon, was de lucht blauw, maar zat ik in een klein kamertje beelden achter elkaar te plakken met mijn filmgroepje. Leuk werk hoor, maar van al die shots een verhaal brouwen, is nog best een karwij. Eenmaal thuis werd ik me pas bewust van mijn rammelende maag. Amper wat gegeten de hele dag... Spaghetti met rode peper en knoflook, en een frisse spinaziesalade ging er dus ook wel in. Lekker zomers!


Recept

2 personen

- 5 teentjes  knoflook
- 1 rode peper
- spaghetti
- olijfolie
- balsamico azijn
- 1 rode paprika
- 2 handjes verse spinazie
- parmezaanse kaas
- peper en zout

Kook de spaghetti. Snijd intussen de paprika in tweeën, verwijder de zaadjes en grill ze in de oven op 200 graden. Was de spinazie en klop vervolgens een dressing van 1 geperst knoflookteentje, wat olijfolie en de balsamico. Giet de spaghetti af als het gaar is. Verwarm olie in een koekenpan. Fruit zachtjes de rode peper en de overige geperste knoflookteentjes. Voeg dan spaghetti, peper en zout naar smaak toe en bak de pasta nog zo'n 4 minuten. Snijd de paprika in reepjes, meng die door de spinazie en besprenkel de dressing hierover. Schep alles op borden en bestrooi het geheel rijkelijk met parmezaanse kaas. Bon appetit! 
 

1 opmerking:

mama zei

Wat een spannende combinatie met gebakken pasta!