dinsdag 8 mei 2012

Fantastic Mr. Fox


Film heb je in vele vormen en maten. Na mijn Disneyperiode op de basisschool verplaatste mijn aandacht zich al snel van de tekenfilm naar de speelfilm. Echte mensen wilde ik zien. Echte bomen, echte huizen, echte zoenscènes. Het laatste jaar ben ik hier echter weer verandering in aan het aanbrengen. Geïnspireerd door een vriendinnetje dat me stuk voor stuk al haar animatie aan het uitlenen is en 'gedwongen' door een vriendje dat geen (historische) drama's wil kijken, stapelt mijn kennis van animatie zich langzaam op. 

Eindelijk heb ik dus de klassiekers zoals Ice Age en Monsters Inc. gezien en kan ik ook meepraten over Up en Shrek. Er is echter nog veel meer naast alle Pixars, bijvoorbeeld het knap gemaakte Fantastic Mr. Fox. Met behulp van schokkerige stopmotion-animatie vertelt regisseur Wes Anderson hierin het sprookje dat Roald Dahl schreef. Schitterend en zeer ingenieus. 

Hieronder een clipje van de making-of. 

1 opmerking:

mama zei

Ga naar De Piraten, kleianimatie van het hoogste niveau, met of zonder vriendje!