zondag 15 april 2012

Hooi

Zondagochtend en dan lekker ontbijten in een biologisch cafeetje. Kan het nog ontspannender? Jazeker, met de notie dat je de rest van de dag weinig anders hoeft te doen en dat je een soort van vakantie hebt, is het al helemaal een feest.

Mijn ochtend begon vandaag met een vriendinnetje bij HOOI. Sinds maart 2011 zit dit lunchcafé aan de Burgemeester Reigerstraat te Utrecht. Op weg naar de Uithof ben ik het zaakje al menigmaal gepasseerd en met het bovengenoemde vriendinnetje nam ik me al lange tijd voor daar toch echt eens te gaan ontbijten. Roosters, drukte en het feit dat ik liever voordat ik op de fiets stap ontbijt, maakte dat het er echter steeds maar niet van kwam. Tot vandaag dus.

HOOI is lief, klein en schattig. De tafeltjes zijn simpel, de stoelen opgefleurd met kussentjes en overal zijn kinderlijke schilderingen aangebracht. Vogeltjes, bloemetjes en slakken zorgen voor een landelijk en speels idee. Ook de kaart past in deze trend. Het menu is eenvoudig met krentenbrood, eitjes en croissantjes als ontbijt en belegde boterhammen als lunch, en kent goed uitgezochte producten. HOOI werkt samen met lokale leveranciers en waarborgt zo kwaliteit. Biologisch, vers en eerlijk. Jam. Lekkere koffie, speciale thee en heerlijk vers noten-rozijnenbrood: daar bestond mijn ontbijtje uit. Zeker voor herhaling vatbaar!

1 opmerking:

mama zei

Een perfect cafeetje, dat zie ik zo!