zondag 26 februari 2012

Tea Time

Gisteren, toen de zon zo scheen en de vogeltjes vrolijk floten, was ik helemaal vrij. Niks was er wat moest en daarom besloot ik een rondje Utrecht te doen. Niet eromheen de polder in, maar gewoon de binnenstad in. Ook daar slenteren is namelijk fijn met mooi weer. Hoewel zaterdagmiddag op de Oude Gracht nooit mijn ideale bestemming is, viel het gisteren mee. De markt op, lp's kijken, groenten kopen, boekwinkeltje in en uit, schoenen passen en genieten van de bloemverkopers. Gekocht heb ik niet echt, maar wel ben ik op een heerlijk kookboek gestuit: The Vintage Tea Party Book. Inspiratie jawel!

The Vintage Tea Party Book van Angel Adoree is een mix van koken, thee drinken, etiquette en feestjes organiseren. Wie denkt dat er alleen zoete versnaperingen in staan, heeft het mis. Ook hartige taarten, sandwiches en rare soepjes horen bij het theefeestje.

Het boek is opgedeeld in Brunch, Middag, Avond en Styling. In de eerste drie hoofdstukken staan een reeks aan leuke high tea recepten, in de laatste gaat het over decoratie, muziek, dans en zelfs kleding. Er staan bovendien verschillende knutselbeschrijvingen in, zoals Engelse vlaggetjes voor de aankleding en een idee voor een uitnodiging.

Zoals je ziet, is het boek vooral ook heerlijk opgemaakt, vol tekeningen en met mooie foto's. Elke pagina straalt vintage uit. De kopjes, de theepotten, de dametjes en de zwierige letters: het is geheel in stijl. Kwijlend stond ik ermee in mijn handen, meteen zin in het organiseren van grootse high tea's. Dit boek staat definitely op mijn verlanglijstje!



1 opmerking:

mama zei

Mag ik dan bij jou High Tea komen drinken, met lekkerbekje Jan?