zondag 4 december 2011

Gevulde paprika

Ik heb lang getwijfeld. Zal ik een recept voor pepernoten posten of iets anders? Het werd iets anders. Sinterklaas gaat dit jaar een beetje aan mij voorbij.. Eén keer heb ik me misselijk gegeten aan pepernoten afgelopen maand, tijdens een fijne vergadering, maar daarna heb ik ze eigenlijk niet meer aangeraakt. Ook geen chocoladeletters. En ook geen enkele keer Alles is Liefde
Gisteren heb ik me wel even in de Sinterklaas sferen gestort. Een surprise gemaakt, een gedicht geschreven, en met een vriendinnetje Zwarte Piet gespeeld door de hele avond pepernoten te bakken. Heerlijk, die kruidige geuren die dan het huis vullen!! Maar goed, toch geen snoepgoed vandaag, maar een lekker voedzaam recept, namelijk gevulde paprika's. Ook die doen het huis geuren!



Recept

4 personen

  • 150 g couscous
  • 250 ml groentebouillon
  • 4 grote rode paprika's
  • 3 sjalotjes
  • 1 blik tomatenblokjes
  • oregano & basilicum
  • 1 pot zwarte olijven zonder pit
  • 200 g feta

Grill op hoogste stand voorverwarmen. Couscous met bouillon volgens gebruiksaanwijzing bereiden. Paprika's wassen, halveren en zaadlijsten verwijderen. Sjalotjes pellen en snipperen. Tomatenblokjes, couscous, sjalot en olijven door elkaar scheppen en over paprika's verdelen. Feta verkruimelen en over couscous verdelen. Paprika's in ingevette ovenschaal zetten en in 25 min. grillen.

1 opmerking:

mama zei

Spannend recept, ik ga het ook eens proberen!