maandag 3 oktober 2011

Brakke pasta

Op het gala


Zo, dat was het dan weer, het Festival is weer voorbij. Vrijdagavond dansten vrijwilligers naast acteurs en actrices om de Nederlandse film te vieren. Wederom was het Filmgala een goed feestje. Iedereen in black tie, Gouden Kalveren alom, iedereen blij. Zaterdag kon ik merken dat ik een feestje had gehad. In brakke sferen bracht ik de dag door. Het zonnige weer hielp daarbij een handje, want hoe kon ik nu iets nuttigs doen met én moeheid én zulk mooi weer? Niet dus. Een dag rust heb ik ervan gemaakt, die ik gister en vandaag heb gecompenseerd met hard studeren. Bij brakke dagen hoort ook bepaald voedsel. Inmiddels snap ik echt wel de neiging naar hamburgers wanneer je echt te veel gezopen hebt. Bij mij bleef het wat subtieler, en stiekem ook wel wat lekkerder, brakke pasta. Champignons, prei, spekjes: heel easy, heel lekker.


Recept

3 personen

- 1 bakje champignons
- 1 prei
- 1 ui
- 2 teentjes knoflook
- 250 g spekjes
- 1 eetlepel crème fraîche
- nootmuskaat
- peper
- spaghetti
- parmezaanse kaas

Breng een pan water aan de kook en kook de spaghetti beetgaar. Snijd tegelijkertijd de prei in ringen, de champignons in plakjes en snipper de ui en knoflook. Verwarm in een grote koekenpan wat olijfolie en doe daar de ui, knoflook, spekjes en prei in. Bak dit 5 minuutjes. Voeg de champignons toe en bestrooi de groenten flink met peper. Voeg dan als de champignons gaar zijn nootmuskaat toe en de eetlepel crème fraîche. Meng alles goed en laat het nog twee minuten pruttelen. Serveer de saus dan met spaghetti en strooi er parmezaanse kaas op bij het serveren.

Geen opmerkingen: