donderdag 28 oktober 2010

Pompoencurry

Zoals jullie vast al hebben gemerkt, is het gekkenhuis bij mij weer aangevangen. Schoolstress loopt hoog op nu de deadlines in zicht komen. Toch moet ik niet vergeten dat het eind oktober is, dat de blaadjes geel kleuren, en dat ik me dus in een van mijn lievelingsseizoenen bevind. Zonnetje, aardegeuren en pompoen met thee (alhoewel, thee het hele jaar door!). Maandag had ik een afreageeravondje bij een vriendinnetje op de bank, dekentje over onze benen en een pan pompoencurry voor ons. J'aime l'automne!


Recept
  • 1 kleine pompoen
  • 1 ui, in partjes
  • 2 el kerriepoeder
  • 2 el komijn
  • 2 el gedroogde koriander
  • 1 pak tuinerwten
  • naanbrood

Snijd de pompoen in grove stukken, verwijder zaad en draden en snijd het vruchtvlees in blokjes. Snipper de ui en fruit deze in een braadpan met een lepel olijfolie. Voeg kerrie, komijn, gedroogde koriander en de pompoen toe en roerbak 5 minuten. Schenk er 200 ml water bij, koriander toe en stoof de pompoen afgedekt 10 minuten. Voeg dan de tuinerwten toe en breng het gerecht al omscheppend aan de kook. Verwarm de naanbroden volgens de aanwijzingen op de verpakking en snijd ze in lange repen. Serveer de pompoencurry met het brood.

Geen opmerkingen: