dinsdag 28 september 2010

Where are you??

Vanochtend op de fiets rook ik de herfstige geur alweer: aarde, rotting en een snufje kaneel. Met een warme sjaal om werd ik er helemaal blij van. Wat gaat het allemaal toch snel. Het is alweer eind september.. De laatste dagen zijn echt omgevlogen, van 7 uur 's ochtends tot 1 uur 's nachts was ik in de weer. Colleges, werken, honours programma, filmfestival, fotocursus, ofwel geen momentje rust. School begon er onder te leiden, mijn energiepeil en deze blog al helemaal. Te veel, veel te veel. Gelukkig zijn mijn ogen inmiddels geopend (mede door lieve huisgenoten, collega's en vriendinnen) en ben ik tot de conclusie gekomen dat zo door gaan een hele lange stop zal betekenen. Kortom, zoek rust, zei ik tegen mezelf! En daar ben ik vandaag mee begonnen door dit aan jullie te vertellen.


Om ook nog wat tips te geven, tips die ik al lang had willen geven en allemaal te maken hebben met het Nederlands Filmfestival, hieronder een lijstje films die de moeite waard zijn. Geniet ervan!

Vreemd Bloed (2010) Johan Timmers
Deze zeer geslaagde film gaat over een slagersfamilie in de jaren '60. De dictatoriale vader leidt zijn
hele gezin op tot slager, alle zoons moeten bij hem aan het werk. De geboorte van de jongste telg
verandert dit echter. Kind is geen slager in zijn hart, nee, het tegenovergestelde...

Vox Populi (2008) Eddy Terstall
Politiek is saai vinden veel mensen, maar deze film bewijst het tegendeel. Leider van de Rood-
Groenen, Jos Fransen, krijgt een Jordanese schoonfamilie erbij en verandert tijdens de verkiezingstijd
helemaal van koers. Rood-Groen wordt opeens wel erg extreem-rechts. Interessant.

Shout (2010) Sabine Lubbe Bakker en Esther Goud
Deze documentaire gaat over twee jongens die op de Golan Vlakte wonen. Dit gebied was van Syrië,
maar is nu bezet door Israel. De enige kans om hun vaderland te leren kennen is daar studeren,
alleen als student kom je de hekken door. De twee vrienden vertrekken samen naar Damascus. Maar
hoe is dat, van een dorp met familie naar een miljoenenstad?

2 opmerkingen:

mama zei

Goed idee, een beetje gas terug nemen!
Ook met minder activiteiten is het leven leuk.

tante Lidi zei

Ja, en stress is ook vreselijk ongezond!