woensdag 30 juni 2010

Bananenshake

Het is shakejesweer. Voor het eerst sinds tijden heb ik geen zin in lattes of cappuchinno's, maar wil ik alleen nog vruchtensapjes. Vers geperst, geshakt, gemixt, met of zonder melk, met of zonder ijs: alles is welkom. Een vriendinnetje van mij is al een tijdje gek op sojamelk en na wat pogingen om sojalattes lekker te vinden, kwam ik opeens thuis met twee pakken sojamelk in mijn boodschappenmand. Geshaked met banaan, citroen en kiwi is het lekker. Maar toch moet ik bij elke slok wennen aan de granige nasmaak. Give it a try!

Recept

2 glazen

- 1 banaan
- 1 kiwi
- 1/2 citroen
- 200 ml sojamelk

Schil de banaan, breek hem in stukjes en stop de stukjes een half uurtje in de vriezer. Schil de kiwi, doe die in een maatbeker met de banaan, het sap van de halve citroen, de sojamelk en shaken maar.

2 opmerkingen:

mama zei

En waarom nou sojamelk? Is gewone melk ook goed? Ik moet namelijk nog steeds aan die rijstmelk in New York denken brrr...

Lidi zei

Ieieieieie, rijstmelk, wat is dat voor iets?