woensdag 7 april 2010

Spring, oh dearest spring

En opeens is het zover, het gras ruikt groen, de vogeltjes fluiten hard en overal ontpoppen de bloesembomen. Le printemps est arrivé! De temperaturen schieten op hoog, mensen kopen ijsjes, bouwvakkers zingen mee met Frans Bauer en zonnebrillen worden ontstoft. Helaas betekent het begin van de lente ook het einde van blok 3, waardoor studenten of in het park, maar toch vooral in hun kamertjes in de boeken duiken. Bij veel is er weinig motivatie over en die zul je dus zien slenteren en zien bruinen. De studiebollen zoals ik zitten echter opgesloten en zullen over twee weken pas het begin van de lente gaan vieren.

Vorig jaar, geïnspireerd door The memoires of a Geisha, heb ik vele foto's gemaakt van bloesembomen. Helaas - of eigenlijk heel goed - ben ik mijn camera dit weekend in Amsterdam vergeten. Dus nog een impressie van vorig jaar hieronder.

1 opmerking:

Lidi zei

Mooi!
Die bij mij in de straat, die je vorig jaar fotografeerde, staan ook uitbundig te bloeien.