woensdag 3 maart 2010

Go Pasta

Eten moet tegenwoordig snel en het koken moet al helemaal geen tijd kosten. Wok to go, Stamppot to go en jawel, Pasta to go. Normaal ben ik niet zo van de afhaalmaaltijden. Ten eerste omdat ik wil weten wat ik eet en ten tweede omdat ik nou eenmaal van koken hou. Als je echter naar een concert gaat, de trein in moet en toch gegeten wil hebben, is het ideaal. Ik probeerde Go Pasta uit.

Go Pasta zit op de Schoutenstraat in Utrecht, een klein winkeltje waar je verschillende pasta's, italiaanse broodjes en salades kunt halen. Ik ging natuurlijk voor de pasta. Een pastamenuutje kost 5,90 en dan mag je verschillende dingen kiezen. Er zijn drie soorten pasta: penne, linguine en fusilli. Daarna kan je kiezen uit wat sausen: pesto, bolognese, napolitana, primavera, amatriciana en carbonara. Zoals de kenner meteen ziet, zijn het voornamelijk rode sausen en die lijken volgens mij sterk op elkaar. Oke, bolognese heeft gehakt, amatriciana spekjes, primavera gegrilde groente en napolitana slechts tomaat. Mijn primaverasaus was echt zo gepureerd dat er enkel wat ui en een keer een stukje courgette te onderscheiden was. Lekker hoor, maar ik miste de bite.
Daarna kon je nog uit een lange lijst toppings kiezen, drie hoorde bij je menu: in mijn geval parmezaan, gedroogde tomaatjes en rucola. Die twee meisjes achter de toonbank waar daar gelukkig heel royaal in!

Kortom, het is leuk als je onderweg bent en zeker genoeg als avondmaaltijd. Ook wil ik nu best de Wok to go uitproberen (stamppot ligt mij niet zo..). Zelf pasta maken is echter wel lekkerder. Meer saus, minder pasta en je eigen keuze aan ingrediënten.
Ps. Je krijgt er trouwens een mooie, stevige, metaalkleurige plastic vork bij!!

1 opmerking:

mama zei

Vanavond dan maar een zelfgemaakte pastagerecht?