maandag 18 januari 2010

Kyteman's Hiphop orchestra

Nederland is de trotse bodem van veel popmuziek, ook al beseffen wij, Nederlander, dat niet altijd. Denk aan Laura Janssen, Opgezwolle, De Dijk, Blof, Marike Jager. We zijn geen Beatleland maar toch doen we het aardig goed. Dit bleek ook weer uit Noorderslag in Groningen, dat deze zaterdag plaatsvond. Ik was er niet, maar wat ik heb gehoord.. Ik heb weer een hoop gemist en Noorderslag 2011 staat mijn agenda.

Zaterdag avond heeft Kyteman's Hiphop Orchestra de Popprijs gekregen, het viel te verwachten. Kyteman en zijn orkest van blazers, strijkers en toetsenisten laat jazz, hiphop en pop samenkomen. Een mengelmoes die prachtig uit pakt en bovendien een hoog muzikaalgehalte heeft. 2009 was het jaar van Kyteman; zijn succesjaar, maar ook zijn afscheidsjaar. In een uitverkochte Heineken Music Hall namen ze deze winter afscheid. Spetterend en enthousiast zoals altijd!

Ik heb Kyteman leren kennen via het NFF dit jaar. De mooie begintrailer die ze voor elke film afspeelde was op basis van zijn "She blew like trumpets". Ik kon het wel dromen! Een feestende Halina, Anneke, Thijs: alle Nederlandse sterren die ruig op Kyteman's muziek aan het feesten waren. Ook tijdens het filmgala klonk Kyteman door de speekers en toen ik donderdag laat in Tivoli stond, jawel, hoorde ik hem weer. We houden van het mixen van genres en nu het begin is gemaakt, kunnen we meer verwachten. Trendsetters worden namelijk altijd gevolgd! Wordt 2010 dan het jaar van C-mon en Kypski, de band die ons zo doet denken aan Kyteman??

Luisteren? http://www.youtube.com/watch?v=v7h450fbjwE

Geen opmerkingen: