maandag 30 november 2009

Winterse sferen

Het is alweer de laaste dag van november; in één klap is het laatste restje najaar weggespoeld en opeens voelen de straten weer winters aan. Toen ik gister om middernacht over de Amsterdamse straatweg naar huis fietste, sneed de koude lucht in mijn gezicht. De kerstverlichting verlichtte mijn pad en ondanks mijn ijskoude handen voelde ik me fijn. Eindelijk kou, eindelijk geen regen..

De dagen volgen elkaar de laatste tijd heel snel op. Ik hoef maar met mijn ogen te knipperen en weer is er een dag voorbij, weer moet ik een presentatie geven en weer moet ik iets inleveren. Weekend na weekend volgen elkaar op, of eigenlijk, maandagmorgen na maandagmorgen. Af en toe heb ik eventjes de tijd om stil te staan en uit te hijgen na het hollen, dan sta ik soms stil bij de enorme veranderingen. Vorig jaar zat ik nu helemaal in de Sinterklaassferen met acties op school, tijd voor kadootjes en vele pepernoten. Dit jaar is mijn hoofd ergens in oktober blijven steken en ik kan me dan ook helemaal niet voorstellen dat de Goed Heiligman volgende week alweer op zijn bootje zuidwaarts zit. Nee, time flies.. Sinterklaas, kerst, winter; de gevoelens beginnen zo zoetjes aan te komen en ik moet deze week nog maar even heel veel pepernoten eten om mijn achterstand in te halen.
Kadootjes kopen, suprises knutselen, gedichten schrijven, kerstlampjes ophangen.. Ik heb nog vijf dagen de tijd om weer even in mijn kinderschoentjes van maat 40 te stappen. Om in de goede sferen te komen ben ik vandaag dan maar aan de erwtensoep met roggebrood begonnen, afgesloten met hangop en stoofpeertjes. Lovely winter!

1 opmerking:

mama zei

Mooi stukje Lot!