vrijdag 30 oktober 2009

Witlofsalade

Ik zat laatst met een vriend op de fiets en opeens viel ons gesprek op de Hollandse pot. De naam alleen al laat mijn gezicht vertrekken en als iemand dan juichend naar me toe komt over "Stampot to go" zink ik nog verder weg.. Hollandse pot? Nee bedankt. Stampot, hutspot, zuurkoel, ieuw! Of witlof, ham en kaas erom heel gerold en dan in de oven, ik moet er niet aandenken! Met al die voordelen stond ik gister in de supermarkt toen een vriendin voorstelde om witlofsalade te maken. Bah was mijn eerste reactie, maar al snel bedacht ik me. Salades zijn lekker, witlof koud misschien ook en bovendien was de witlof in de aanbieding. Kortom allemaal factoren om maar even over mijn angst heen te komen. Et voilĂ  onze very late dinner met witlof was een succes; tegen middernacht was het op en was mijn maagje fijn gevuld om vervolgen maar eens allen bieren uit Belgie te bewonderen in Kafe Belgie.


Recept

3 personen

- 2 stronkjes witlof
- 2 tomaten
- handje olijven
- 2 lente-uitjes
- handje zongedroogde tomaten
- 1 blikje tonijn
- olie en azijn

Snijd de witlof in stukken, vervolgens de tomaten en de lente-uitjes. Gooi het allemaal in een schaal met de olijven, zongedroogde tomaatjes en de tonijn. Hussel het goed en besprenkel de salade met olijfolie en azijn. Very easy!

1 opmerking:

mama zei

Zo zie je maar weer: er valt nog veel te leren!