woensdag 7 oktober 2009

Biobag

De laatste paar maanden, misschien zelfs al wel jaren, is "eco" zijn weer helemaal hot. De biologische producten beginnen de normale A-merken te verdringen in de supermarkt en ook grote kledingketens zoals H&M en de WE hebben hun eigen lijnen met biologisch katoen. Ik vind dit een hele leuk trend en ik heb vooral een grote zwakte voor de stoffen boodschappentas, want die is weer helemaal terug van weggeweest.

Aangezien ik op kamers zit, ga ik elke dag weer naar de super om mijn boodschapjes te doen. Het is me al een paar keer overkomen dat ik alleen een klein tasje bij me had. Zuinig als een echt studentje nam ik dus maar weer een dun gratis plastictasje. Vaak gaat dat goed, maar als je er yoghurt, melk en een pak sap instopt, kan je er vanuit gaan dat het mis gaat. Die dag dus ook. Alles ging goed totdat ik mijn fiets naar boven moest tillen en ik mijn tasje toch maar aan het stuur hing. Plof, daar scheurde de zak en viel mijn bak yoghurt op de grond. De yoghurt liep alle kanten op en de vuilnisman kwam me meteen te hulp. Hij had het zien aankomen en me al zijn hulp aangeboden.. Eigenwijze ik, geen toetje die avond.

Nee plasticzakjes zijn vreselijk en ook nog eens slecht voor het milieu. Ik probeer zo vaak mogelijk mijn eigen biobag mee te nemen: een heerlijke stoffen tas die ik in drie varianten heb. De überhippe Zabar's uit NY, de zwarte met een witte tekening van de H&M en gewoon een simpele witte versie.
Boodschapjes, boeken voor college, spullen die in het weekend mee gaan naar Amsterdam; alles vervoer ik met deze fijne accessoire. Totally ecofabulous!

4 opmerkingen:

Tante Lidi zei

Fijn te horen dat je zo eco bent; ik las net dat de wil om energie te besparen het kleinst is bij mensen onder de 35, mannen, huurders en stedelingen.
Dat verbaasde me wel!

mama zei

Tegenwoordig krijg je bij sommige kledingwinkels tasjes die je heel klein kan opvouwen en in een zakje stoppen. Die kunnen mee in je jaszak zodat je altijd een tas hebt voor je aankopen.
Ook goed he?

Tante Lidi zei

Ik heb zo'n tasje voor je Lotje; roze!

Je zusje zei

Wow,, zo handig zou zo'n tasje zijn!!! xp