vrijdag 11 september 2009

Pasta à la Anne

Nog eentje in de categorie "studentenhap": pasta met spinazie. Om eerlijk te zijn ben ik daar niet zo'n fan van, ik hou erg van spinazie, maar met pasta vind ik het vaak zo flauw. Op kamp heb ik het vaak gemaakt en gegeten,ik was echter nooit echt tevreden. De variatie spekjes erdoor is al beter, maar wat als je vegetarisch wil eten. Vorig jaar was ik met een vriendin, Anne, aan het koken op kamp en toen ben ik tombée amoreuse. Op haar pasta met spinazie, ja. Het was al donker, we hadden erge honger en we zaten tussen zeurende tieners. Mijn voeten waren bevroren, dat weet ik nog goed, en toen gaf Anne eindelijk het seintje dat we konden gaan eten. Hongerig viel ik aan op het niet nader te definieren bord. Smullend heb ik van elke hap genoten. Toen ik Anne naar haar recept vroeg, vertelde ze dat dat elke keer weer verschilt. De hoofdingredienten zijn echter hetzelfde: spinazie, rucola, pesto, zongedroogde tomaatjes en pasta. Zelf heb ik er een versie met ui, knoflook en mozzarella van gemaakt. Simpel en goed te doen.

Recept

1 persoon

- 200 g diepvriesspinazie (koop blokjes want anders zit je net als ik met een groot blok van 450 g die je absoluut niet
kleiner kan maken.. Goedkoper is niet altijd echt goedkoper..)
- 1 handje rucola
- 1 sjalotje
- 1 teentje knoflook
- 2 eetlepels pesto
- 1/2 mozzarella
- 4 zongedroogde tomaatjes
- peper en zout
- tagliatelle

Laat de spinazie ontdooien in een pannetje op een heel laag pitje. Snijd ondertussen het sjalotje en de knoflook fijn en fruit die samen kort in een koekenpan met wat olijfolie. Breng het op smaak met peper en zout. Snijd intussen ook de mozzarella en de zongedroogde tomaatjes klein. Voeg als de spinazie ontdooid is de mozzarella, ui, tomaatjes en de pesto toe. Roer alles goed door elkaar, breng het op smaak met genoeg peper en zout (heel belangrijk want spinazie is echt flauw!) en laat alles nog even lekker pruttelen. Kook intussen de tagliatelle al dente en hussel alles lekker door elkaar op je bord en verdwijn dan weer stilletjes en eenzaam naar je kamertje waar de tv met "de wereld draait door" op je wacht.. (of blijf net als ik aan de keukentafel zitten en gluur naar wat je huisgenootjes maken).

Geen opmerkingen: