maandag 27 april 2009

Spreuken

Een tijdje geleden viel het me opeens op dat op de ruit van onze buren, the Dish Global Kitchen, een spreuk was geplakt. Knal groen en niet een boodschap van "drink hier de lekkerste koffie" of zoiets. Nee het was een echte spreuk: All consensus is as difficult as it is rare. Toen ik een paar dagen later naar m'n werk fietste bleek er ook bij de pottenbakker een mooie spreuk op het raam te zijn geplakt. En jawel, toen ik vanmorgen naar de Noordermarkt fietste werd ik geconfronteerd met nog vier ramen van winkels met spreuken erop. Ik hoorde via via dat het een project was en dat twee jongens ze met toestemming hadden opgeplakt.. Maar wat zit er achter? Willen ze de wereld iets duidelijk maken? Of willen ze mensen aan het denken zetten? Ik ga eens even kijken of ik daarachter kan komen.
Voor nu, foto's met de spreuken. Lees ze en sta er eens bij stil, zoek de boodschap...


De pottenbakker in de Gerard Brandstraat


Dish Global Kitchen



Antiekwinkel Odds and Sods



Reiswinkel Pied à Terre


Kinki Kapper



Speelgoedwinkel Più


2 opmerkingen:

Willemijn zei

Ik vind het echt een orgineel idee :D:D.

L.D. zei

Ja, ik ook en wat goed dat je het hebt vastgelegd.