vrijdag 27 februari 2009

Paris, je t'aime

J'ai rentré.. Vier dagen Parijs is voorbij. Het enige wat over is, zijn herinneringen en foto's, heel veel foto's. Ik heb er wel 350 gemaakt. Huizen, parken, café'tjes en mensen. De komende tijd heb ik dus heel wat beeldmateriaal om naar terug te grijpen als ik even niet weet waar ik over moet schrijven. Maar op dit moment denk ik dat gewoon wat foto's de mooiste impressie geeft van mijn reis.


Vivianne en ik op het dak van Institut du Monde Arabe


De Seine met uitzicht op Ile Saint Louis


Het bijzondere Institut du Monde Arabe


Ik voor Petit Palais (petit??!)


Centre Pompidou


Les Halles


Het Louvre, bien-sûr


Le soir à Paris, avec.. de Eiffeltoren.
Romantisch niet?!



Zoals je ziet:
Parijs is oud, maar ook modern.
Parijs is bekend, maar ook onbekend.
Parijs is mooi, maar ook lelijk.

Ik hou van Parijs. Zelfs toen we in een buitenwijk terecht kwamen, opzoek naar Bibliothèque Francois Mitterand, vond ik het nog wat hebben. Het is een stad die altijd leeft. 's Ochtends toen we op Place de la Republique ons croissantje aten, zagen we al het verkeer, al de drukte. Maar 's avonds toen het tegen twaalven liep, waren de straten ook nog steeds gevuld. Lachende mensen die zich op hun gemak verplaatsten en gehaaste klikkende hakken.
Parijs is levend:
Ça bouge tout le temps!

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuke Blog!