donderdag 12 februari 2009

Kookwinkeltjes in Den Bosch





|

De Bossche Suikeroom




Chocolate Company



Oil and Vinegar


Wederom een weekendje Den Bosch. Hoe vaak ben ik daar nu al niet geweest?! Toch is het een stad waar ik steeds weer nieuwe dingen ontdek. Je zou het niet zeggen, maar er is echt veel te zien.
Dit maal zijn Wiesje en ik de kookwinkeltjes in gedoken, op zoek naar lekkere producten en leuke etalages!

De Chocolate Company in de Hinthamerstraat, nr 57, is allerschattigst met verschillende chocoladeproducten en een heerlijk cafetje. Het water loopt je in de mond bij de eerste stappen in dit knusse winkeltje. Probeer vooral de warme chocolademelk!

Dan heb je op de Vughterstraat 32 "Oil and Vinegar". Het ware paradijs voor elke fijnproever. Overal schaaltjes met brood en dipjes. Vooral de tzaziki is erg lekker, ook al is het in mij ogen niet echt tzaziki. Je kan hier ook olie en azijn in flessen laten schenken.

Dan heb je op nummer 66 de Kookwinkel zitten. Pastaspullen, rare vormpjes, tientallen soorten ijsscheppen; alles voor de kookliefhebber. Let vooral eens op de versiering, overal zie je muffins, spaghetti en meel liggen.

Ook de Bossche Suikeroom is een bezoekje waard. Als je de drempel overstapt, kom je in een ouderwetse kinderwereld terecht. Bakken vol snoepgoed, planken vol met rare frutsels en zelfs het plafond hangt vol met snoepgoed! Vooral rond de Valentijnstijd gaat je hart hier sneller kloppen.

Dit was nog maar een kleine greep uit een groot assortiment. Volgende keer meer. Misschien dan meer richting spulletjes of kleding? Wie weet..



2 opmerkingen:

Lidi Kleijn zei

Leuk Liselotte, dat je ook een blog bent begonnen!
Ik ga elke dag kijken en wie weet kan ik je ook zo nu en dan wat sturen!

Anoniem zei

Leuke titel'La vie avec petits fours'. De vormgeving en typografie past er ook prima bij. Ben benieuwd naar je verhalen.
Papa